El nostre catàleg de sobres de sucre de Manresa inclou els sobres nominatius, en els que hi ha imprès el nom de l'establiment.
La seva funció, a més de contenir el sucre, sempre ha estat la de fer publicitat de l’establiment. Al prendre un cafè o una infusió en un bar hi anava inclòs un o dos sobres de sucre per endolcir i, de pas, recordar al client el nom de l’establiment.
La seva funció, a més de contenir el sucre, sempre ha estat la de fer publicitat de l’establiment. Al prendre un cafè o una infusió en un bar hi anava inclòs un o dos sobres de sucre per endolcir i, de pas, recordar al client el nom de l’establiment.

Ens interessa els sobres nominatius perquè ens recorda establiments que ja no existeixen i, encara més important, perquè en els sobres podem veure el pas del temps, l’evolució en la seva estètica, dels materials emprats, de la quantitat de sucre... I aquests canvis que observem en els sobres reflecteixen l’evolució de la societat: modes estètiques, canvis de costums, millores tecnològiques amb nous materials...
En l’actualitat constatem que hi ha pocs establiments que tenen sobres de sucre nominatius. Potser perquè s’ha estès la moda del low cost i creuen que han d’estalviar un o dos cèntims en cada cafè /infusió, quan la millor manera de competir és donar un servei acurat i, també, oferir un sobre de sucre amb un disseny bonic que complementi la tassa de cafè o la infusió.
No entenem que, per un cèntim, hi hagi establiments que deixin de diferenciar el seu producte i promocionar el seu local per passar a publicitar la companyia que torra/distribueix el seu cafè.
Tampoc entenem que hi hagi bastants bars que preparen els cafès sense gens de gràcia. Estem segurs que la tendència serà la que ja ha començat en alguns establiments, en els quals el barista prepara cafès i tallats amb molta cura, personalitzant-los i fent que el client visqui una experiència única.
I aquests establiments, sens dubte, tindran sobres de sucre propis (nominatius) que publicitaran els seus locals.
No entenem que, per un cèntim, hi hagi establiments que deixin de diferenciar el seu producte i promocionar el seu local per passar a publicitar la companyia que torra/distribueix el seu cafè.
Tampoc entenem que hi hagi bastants bars que preparen els cafès sense gens de gràcia. Estem segurs que la tendència serà la que ja ha començat en alguns establiments, en els quals el barista prepara cafès i tallats amb molta cura, personalitzant-los i fent que el client visqui una experiència única.
I aquests establiments, sens dubte, tindran sobres de sucre propis (nominatius) que publicitaran els seus locals.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada